Dag 2: Zaterdag 23 mei 2009

Jacksonville (Florida) – Savannah (Georgia)

Ik word als eerste wakker rond half 7 en om Peter nog even te laten slapen ga ik eerst even met de laptop aan de slag. Wat zijn de weersvoorspellingen? Die zijn jammer genoeg niet al te best voor de eerste week. We zullen wel zien hoe het gaat lopen.

Peter wordt uiteindelijk pas wakker rond 9 uur, die had zijn slaap hard nodig. We hebben redelijk geslapen, het klamme bed was niet zo prettig, maar we waren moe genoeg om erdoorheen te slapen. Als we opstaan gaan we eerst aan de slag met het reorganiseren van onze koffers en verzamelen de spulletjes die we in de auto willen laten. We regelen het zo dat we niet telkens alles mee hoeven te slepen het hotel in. Daarna gaan we douchen en aankleden en mailen we nog even met het thuisfront. Het is uiteindelijk al half 11 als we uitchecken. In de auto geven we alles een definitief plekje en dan gaan we op pad. Eerst naar het welcome center van de staat Georgia, daar komen we langs op de I-95 en dan naar de Publix in Kingsland. Hier kopen we onze favoriete Cinnamon Twist Donuts en wat andere lekkere en gezonde dingen die we bewaren in de koelbox. Ontbijt en lunch zullen we meestal –zoals altijd– vooral uit de koelbox halen en ’s avonds zoeken we een restaurantje op.

In de auto eten we ons ontbijtje en gaan dan verder op pad. Het is dan inmiddels alweer 1 uur geweest en we moeten nog 1½ uur rijden naar Savannah. Onderweg regent het af en toe behoorlijk hard en de bewolking is grijs en voorspelt niet veel goeds. We rijden gelijk naar ons hotel en worden bij het binnenrijden van het Historic District van Savannah al gelijk een klein beetje verliefd op dit gezellige stadje. Ons hotel ligt aan de rand van Historic District, Vlakbij Franklin Square en de City Market: het Best Western Promenade Hotel. Hier checken we in en we brengen onze koffers naar onze kamer. Jammer genoeg hebben we een kamer met 2 double beds in plaats van een king bed, maar dat mag de pret niet drukken. Het is wel een heel nette kamer en ook de ligging is perfect, zo midden in het centrum. Parkeren kunnen we voor de deur, en het kost ons slechts $7 per dag.

We frissen ons een beetje op en gaan dan weer op eropuit. Omdat het weer zo slecht is besluiten we te gaan winkelen in de outlet op Hilton Head Island. Onderweg komen we zelfs terecht in een file maar die is niet zo lang gelukkig. De outlet bestaat hier uit 2 verschillende gedeeltes die een heel stuk uit elkaar liggen. We beginnen bij het tweede deel, daar blijkt het waanzinnig druk en we moeten zoeken naar een parkeerplekje. Dat zijn we niet gewend! Je kunt wel merken dat dit een vakantieweekend is voor de Amerikanen. Peter slaagt voor een paar leuke en nette zwarte slippers en ik koop een sjaaltje. Ook koop ik hier een voorraadje Nioxin, een speciale shampoo en conditioner voor mensen die kaal worden. In Nederland betaal ik me hier blauw voor, in Amerika scheelt dit meer dan de helft!

Daarna rijden we naar het andere gedeelte van de outlet maar daar is werkelijk niets te beleven. We kopen hier uiteindelijk ook niets meer en zijn snel uitgekeken. We zijn moe, we hebben honger en besluiten om te gaan eten. Tijdens een van onze vorige reizen hebben we ooit gegeten bij Houlihan’s en ik wilde zo graag nog een keer langs deze keten. Na 2002 zijn we deze keten nooit meer tegengekomen, maar in het Zuidoosten zijn ze wel vertegenwoordigd. Ik heb het adres genoteerd en met TomTom rijden we er zo naartoe.

Peter kiest hier voor een uiensoep en een salade met gegrilde kip, ik ga voor de buffalo tenders en een hoofdgerecht van zalm. Mijn hoofdgerecht smaakt niet echt lekker, de zalm is veel te gaar en de combinatie van knoflookspinazie, zoete aardappeltjes en zalm in mosterd met botersaus vind ik echt niet lekker. Ik laat het gerecht dan ook staan. Natuurlijk heeft de serveerster dat al snel door en ze biedt me een andere keuze aan van het menu, dat neem ik graag aan. Ik kies deze keer voor de tonijn a la sushi met een salade en die smaakt voortreffelijk! Ik hoef het oorspronkelijke gerecht niet te betalen, maar uiteraard geeft ik wel een extra fooi. Heel goede service!

Na het eten gaan we terug naar het hotel en vermoeid ploffen we neer in bed. Ik wil nog even lezen, maar kom niet echt ver, mijn ogen vallen al snel dicht. Peter is ook moe en even na 9 uur gaat het licht al uit. Welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten